Všetko čo potrebujete vedieť o Google Hotel Ads

Online Marketing
Online Marketing

Premýšľali ste niekedy nad tým, kde začínate plánovať svoju najbližšiu dovolenku, pobyt či pracovnú cestu? Väčšina bežných užívateľov internetu odpovie na túto otázku menami najväčších rezervačných portálov akými sú Booking, Trivago, Expedia či Tripadvisor. Pravdou však je, že ak sa zameriame na úplne prvú stránku, ktorú navštívime odpoveď bude jednohlasná – vyhľadávač Google.  

Najväčší vyhľadávací nástroj online sveta obsadzuje nedostižné prvenstvo v návštevnosti. Odhaduje sa, že Google každý deň spracuje 4,5 miliardy vyhľadávaní, čo predstavuje zhruba 77% všetkých online hľadání. Dopyt po hoteloch a ubytovaní je samozrejme len jednou z kvapiek tohto mora, ktorá je však dostatočne veľká aby stála za povšimnutie. Možno práve tento fakt inšpiroval Google k vytvoreniu nového meta-vyhľadávacieho nástroja s názvom Hotel Ads.

 

Čo je Google Hotel Ads?

GHA je vyhľadávací nástroj, ktorý bol predstavený v roku 2011 pod názvom Google Hotel Finder. Táto inovatívna platforma priniesla svieži vietor do zaužívaných pravidiel hotelových rezervácii, ktoré ovládli rezervačné portáli a iný sprostredkovatelia. GHA totiž umožňuje nielen prezentáciu hotela priamo vo vyhľadávači ale tiež zobrazenie a porovnanie najvýhodnejšej ceny, či samotnú rezerváciu. To všetko užívateľovi zaberie len pár kliknutí a od vyhľadávania až po rezerváciu nemusí opustiť dôveryhodné a dokonale funkčné rozhranie Google. Platforma nepoteší len užívateľov ale taktiež samotné hotely, ktorým stačí vytvoriť kampaň a poskytnúť aktuálne informácie o obsadenosti, cenách a typoch izieb. Vďaka týmto informáciám bude nástroj Hotel Ads ich zariadenie relevantne zobrazovať budúcim hosťom, ktorí aktívne vyhľadávajú ubytovanie vo vyhľadávači Google alebo mapách Google.   

Ako Hotel Ads fungujú z pohľadu užívateľa?

Povedzme, že hľadáte hotel vo Vysokých Tatrách tým najjednoduchším spôsobom: do vyhľadávača jednoducho napíšete “hotel Vysoké Tatry”. Vo výsledkoch vyhľadávania vám Google štandardne naservíruje niekoľko platených a organických výsledkov, pod ktorými nájdete interaktívnu mapu s ponuku relevantných hotelov aj s cenou ubytovania v danom termíne. Ak kliknete na ktorýkoľvek z hotelov otvorí sa vám väčšia mapa s kompletnými detailmi, hodnotením z viacerých zdrojov a hlavne cenovými ponukami. Tie pochádzajú najmä z rezervačných portálov a pokiaľ využíva Hotel Ads aj samotný hotel nájdete tam aj ponuku s názvom oficiálny web. Zvolením ktoréhokoľvek z poskytovateľov budete presmerovaný na rezervačnú stránku s možnosťami platby, po ktorej je vaša rezervácia hotová – jednoduché nie? 

 Čo môže váš hotel získať využívaním Hotel Ads? 

Na prvý pohľad prináša platforma GHA rovnaký výsledok ako akýkoľvek iný sprostredkovateľ rezervácií, avšak s niekoľkými kľúčovými odlišnosťami. Jedným z najväčších rozdielov je priama propagácia vášho zariadenia bez parazitovania na jeho kvalite, tak ako je to bežné pri rezervačných portáloch. Vďaka tomu Google privádza všetkých návštevníkov priamo na vašu stránku, čo je presne to miesto, odkiaľ by každý hotel mal mať rezervácii najviac. Ďalšou nenahraditeľnou výhodou je absolútna kontrola nad údajmi hostí a budúcnosťou vášho komunikačného vzťahu. Prečo nechávať všetky možnosti priameho marketingu v rukách sprostredkovateľov, keď ich môžete využiť sami a vhodnou ponukou oživiť záujem svojich hostí aj mesiace po tom ako opustili váš hotel? Posledným a zároveň najdôležitejším benefitom je zvýšenie zisku z každej rezervácie. V porovnaní s ktorýmkoľvek sprostredkovateľom sú Hotel Ads aj napriek poplatkom za kampaň vždy výhodnejšie a pri správnom nastavení všetkých detailov môže úspora presiahnuť 50% prostriedkov, ktoré by ste štandardne stratili na províziách.  

 Koľko vás teda budú Google Hotel Ads stáť?

Na túto jednoduchú otázku máme tak ako to už býva, trochu zložitejšiu odpoveď. Prvým spôsobom ako zaplatiť za službu GHA je provízny systém podobný tomu, ktorý používajú rezervačné portály. Provízia sa uplatňuje len v prípade dokončenej rezervácie a jej hodnota sa pohybuje medzi 12 – 15% z celkovej ceny rezervácie. Na prvý pohľad sa táto ponuka môže zdať rovnako nevýhodná ako ponuky rezervačných portálov, avšak ak zohľadníme, že GHA generuje priame rezervácie, buduje vašu značku a ako bonus vám poskytne plnú kontrolu nad údajmi zákazníkov, miska váh sa nakloní na oveľa pozitívnejšiu stranu.  Druhým spôsobom platby je platba za kliknutie alebo Pay per Click. Rovnako ako v reklamách Google platíte vopred stanovenú sumu za kliknutie, ktorej výška ovplyvňuje tiež pozíciu vášho hotela vo vyhľadávaní. Oba spôsoby majú svoje výhody a nevýhody a voľba toho naj závisí na detailnom rozbore situácie daného ubytovacieho zariadenia.

 

Google Hotel Ads je viac než zaujímavý projekt amerického technologického giganta, ktorý by mal zaujať každý hotel túžiaci po nezávislosti. Zhrňme si ešte raz čo všetko vám táto platforma ponúka: 
 

  • Umiestnenie priamo v najpopulárnejšom vyhľadávacom nástroji  
  • Plnohodnotné predstavenie hotela vrátane fotografií, opisov a hodnotení 
  • Podporu priamych rezervácií 
  • Plnú kontrolu nad komunikačným vzťahom s hosťami 
  • Plnohodnotnú alternatívu k rezervačným a zľavovým portálom  

 

Na to ako fungujú Hote Ads v reálnom svete a ako ich využívať pre váš hotel sa bližšie pozrieme v nasledujúcej časti nášho blogu. Ak však bažíte po informáciách a nechcete čakať už ani chvíľku neváhajte nás kontaktovať 

 

Autorom blogu je

Určite nevynechaj ani tieto novinky

Napíšte nám

Rád vám poradím

Filip Znamenak

Project Manager

Centrála Žilina

Visitero, s.r.o.
Veľký diel 3323
010 01 Žilina

Pobočka Prievidza

Bojnická cesta 24
971 01 Prievidza

Sledujte nás na sociálnych sieťach

Naše certifikáty

Copyright © Visitero.sk